سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساکسیفون آلتو چیست و چه تفاوت هایی با تنور دارد؟ کدام بهتر است؟

4نوع اصلی ساکسیفون موجود است: soprano, alto, tenor, و bass. در میان این 4 نوع ساکسیفون آلتو و تنور از محبوبیت بیشتری در میان موسیقی دان ها، شنوندگان و آهنگسازان برخوردار هستند.

موزیسین های حرفه ای شامل John Coltrane –tenor- و Charlie Parker -alto-این 2 ساکسیفون را به جریان اصلی آورده اند. در حالیکه این 2 ساکسیفون اغلب در باندهای حرفه ای و ارکست ها، نقش های موسیقی یکسانی دارند، اما ذاتا بسیار منحصر بفرد هستند. در این متن ما تفاوت ها و شباهت های ساکسیفون های آلتو و تنور را بررسی میکنیم:

اندازه

مهمترین تفاوت بین این دو ساکسیفون در اندازه ی آنهاست. ساکسیفون تنور به طور کلی بزرگتر و سنگینتر است درحالیکه ساکسیفون آلتو کوچکترو سبک تر از تنور است. دسته ی آنها کمی با هم متفاوت است اما فراتر از اینها، اندازه ی این دو ساکسیفون در نت هایی که تولید میکنند تفاوت ایجاد میکند. از آنجاکه ساکسیفون آلتو کوچکتر است، نت های آن بلندتر و واضح تر نسبت به ساکسیفون تنور است. ساکسیفون تنور صدای ملایم، غنی و عمیق تری تولید میکند.

درحالیکه موزیسین های حرفه ای میتوانند انواع صداها را از هر دو ساکسیفون ایجاد کنند، موزیسین های جوانتر و تازه کار که دست های کوچکتر و ظرفیت ریه ی کمتری دارند به ساکسیفون آلتو تمایل بیشتری دارند.

این ساکسیفون تنور Yamaha YTS-26 است که ترکیبی از طراحی ساکسیفون یاماها و متداول میباشد.

تجهیزات جانبی:
کدام ساکسیفون برای تازه کارها مفیدتر است؟

توضیحات بیشتر را در لینک اصلی زیر بخوانید:

ساکسیفون آلتو چیست و چه تفاوت هایی با تنور دارد؟